13.9.13

work work work

Så idag gott folk har jag vart inne i Subiacos lilla hot spot det vill säga city och lämnat in CVs lite här och där, mestadels caféer men även på klädaffären ESPRIT! Och hoppas verkligen jag får nått på den sistnämnda, där träffade jag managern och han var super trevlig och sa att de faktiskt sökte personal och frågade om jag kunde tänka mig att resa lite längre in till Perth (the real city som är typ 15 med tåg) och hur jag var tillgänglig. Sa att jag var öppen för allt så håller tummarna för det faktiskt, WIE! :)

Ska även gå en barista basics kurs nästa fredag, så om jag inte får jobb på klädaffären kanske jag kan få på nått café + bra att ha i framtiden i CV:et! Att prata på engelska börjar bättras på haha är väldigt van att skriva och läsa eng varje dag på nätet men pratar ju mest svenska här hos kusinerna (hoppas jag kan få en aussie accent hehe)

Just nu är det fredag och jag ska hjälpa till att laga lite go mat, hamburgers (i am a pro at that by now yes!?) och regnet öser ner, haha men men rätt mysigt ändå ska bli bättre nästa vecka! Det är helg och jag kan relaxa med gott samvete, xoxo

1 kommentar:

nina rockstedt sa...

wiiiiiiiiiiii håller tummarna xoxo