28.10.13

Update

Är väl äntligen tillbaka på banan, nästan helt frisk. Gud vad man uppskattar att vara frisk när man vart sjuk så länge. En del har hänt den senaste veckan faktiskt, var ute i tisdags och lämnade ut cv lite överallt men fokuserade mest på smink/beauty stores och clothing stores! Men lämnade även in på ett ställe vid namn Officeworks som man kan jämföra med elgiganten/media markt/ + med massa kontors saker + skol saker för moster sa att hon visste att de ibland sökte. Var ute med totalt 10 stycken cvs på olika ställen den dagen, go me!

Dagen efter gick jag ut med några fler sen senare på dagen ringde det från (guess who) Officeworks haha. De ville ha in mig på intervju dagen efter (torsdag). Gick sen på torsdag smått nervös som man är och träffade store managern och hon som ringt in mig, pratade i ca en kvart om mig själv, mitt VISA, hur tillgänglig jag var osv och tyckte det kändes bra och de var båda super trevliga! Chefen sa sen att han skulle ringa upp mig dagen efter (fredagen) och meddela mig om det blev ett ja eller ett nej. (även om de blev ett nej är det snällt att de ringer och säger det så man slipper tänka på det mer så det lär professionellt) Gick hemåt och bytte kläder sen gick jag till ett till smink ställe men managern var upptagen så skulle återkomma inom 30 min, sen till en till jag var med cv på tisdagen. Sa att jag vart på intervju hos ett annat ställe och ville se om hon visste att hon behövde i jul etc men det blev ett nej på det. 

5 min efter jag gått ut från den butiken ringer det från Officeworks igen, och det är chefen som gratulerar mig för att jag fått jobbet! Grymt skönt och kul, och att han ringde ca 2 timmar efter intervjun var ju ett gott tecken! Tog mig dit dagen efter på fredagen och hämtade upp papper att fylla i och sen var första jobb dagen idag (måndag) och gick bättre än jag trott och kändes lite som Max, i kassan iallafall hehe. Fått 3 till pass i veckan varav 1 natt pass (ha ha men butiken ska göras om på 2 veckor och som ny ställer man såklart upp + är ju proffs på natt pass från Max, saknat de lite så why not) :)

Under helgen hängde jag med Lina och Lisa och några nya svenskar etc.

Ligger just nu i sängen och tok lyssnar på Gagas nya låt som släpptes idag vid namn "Venus" och ja hur bra är inte den, som hon till och med producerat HELT själv.  
TAKE ME TO YOUR LEADER, TAKE ME TO YOUR PLANET




(btw julia vi är så znygga)

Skypat med Julia idag med, gud det måste bli en vana känns nästan som att man inte är flera tusen mil ifrån varandra då. Pratade om nästa år och massa annat, ugh can't wait för det som kommer! Nu kör vi <3

Inga kommentarer: