7.10.13

Har haft en super bra helg med härligt väder och härliga människor att hänga med! Fredagen gjorde jag inte så mycket förutom jobb sökande. Lördagen mötte jag upp Lina och åt middag på Grilld (typ godaste hamburger stället) sen gick vi hem till henne och fixade oss för utgång i Leederville som ligger ca 10 min ifrån Lina med bil. Kvällen där började sådär innan vi hittade rätt ställe att hänga på och innan Lisa äntligen dök upp, vi hittade en klubb / bar som var jätte nice och mer vår ålder med wooo! Träffade ett gäng trevliga killar från Melbourne men klubben vi var på först stängde vid typ 12 eller 1 vilket var väldigt tidigt så då tänkte vi gå vidare till en annan på andra sidan gatan men där kom såklart inte vi in med våra körkort haha och två av killarna kom inte heller in fast de var från Australien men en annan stat??? Helt stört men men, vi tog en taxi med dem till Northbridge där alla säger att där är det fest + mycket bråk. Vi kom dit och det var så mycket klubbar och billiga skräp matställen intryckta där. Mycket folk och inte så trevligt alls faktiskt, några kastade ner en glasflaska 3 sekunder efter jag och Lina gått över gatan från en balkong till en klubb och ja tur att man slapp få den i huvudet då hade man säkert dött..... sen bestämde sig jag och Lina för att ta en taxi hem och det var ju en liten utmaning i sig men vi lyckades få en till slut. Vi har iallafall beslutat att Northbridge är inget för oss, vi har bättre ställen att va på om vi vill dra ut! Trixet vi kommit på under våra än så länge två utgångar är att det inte är så lätt att komma in på vissa ställen med enbart sitt svenska körkort.... många vill ha pass men det tycker jag är rätt riskigt tänk om man skulle tappa det haha. Tror man kan fixa ett australisks leg/ID kort så ska se om vi kan göra det så man slipper fastna vid dörren (för rätt många ställen har sagt "tyvärr vi måste se era pass och skanna dem") suck...

Sov över hos Lina sen. På söndagen kom Frode och kusinerna och hämtade upp mig hos henne för att dra oss till Swan River och som jag först trodde kolla på stora blommor och fika/picnic men det visade sig vara en hike upp för branta backar etc istället.................................................... hahaha lagom kul när man vart ute och festat några timmar innan men men det gick det med fast var rätt trött. Sen åkte vi hem och jag mötte upp Lina så drog vi oss ner till Cottesloe beach och gick där, köpte en glass och åt fish & chip. Hem senare och följde Lina en bit när hon skulle hem, vände sen tillbaka och ringde Jacob och pratade lite och SEN tappade jag min iphone... och jag har tappat den 100000 gånger men igår så bestämde sig skärmen för att spräckas så har jättefina sprickor över skärmen <333 Men men det skulle väl hända förr eller senare så ja är väl bara att leva med, kan iallafall se vad det står osv. inte allt för farligt men visst rätt irriterande!

Idag har jag inte gjort så mycket, små fixat lite med cv sen mött upp Lina för en smoothie i solen. När jag kom hem tog jag på mig tränings kläderna och gav mig ut på en promenad på ca 1 timme. Så härligt wow.

Inga kommentarer: