2.10.13

decisions decisions..

Så sitter här i min säng och tänker på lite allt möjligt. Vet inte men känner att jag verkligen saknar att studera och hålla på med någonting för tillfället. Nyss skypat med Jacob som kollar runt på olika universitys runt om i världen och fick ett sånt sug, gud vad jag också skulle vilja plugga! Frågan vad jag ska plugga är väl den stora frågan men skulle nog vilja antingen kommunikation, marketing, makeup artist, fashion! Vet inte har ju egentligen tänkt att när jag kommer hem igen så ska jag studera till att bli makeup artist och sen jobba som det, först lite i Sverige men sen kanske utomlands? Man vet aldrig och det verkar ärligt talat så kul, älskar smink och skapa nya looker. Men är samtidigt så intresserad av en större utbildning som exempelvis marketing (marknadsföring) eller kanske kommunikation (vet inte kanske not too sure haha) men marketing inom mode skulle ju också vara grymt kul låter som det när jag får updates från Nina som är fullt upp i det i LA just nu. Alla dessa beslut är jobbiga speciellt när det kommer upp nu när jag ska fokusera på att jobba här i Australien, som för övrigt går sådär haha..

Kostnaden på alla utbildningar är ju inte så billigt heller så det spelar ju såklart in också, ex makeup artist utbildningen måste jag betala helt själv ur egen ficka för det stöder inte CSN hemma vilket skulle resultera i ca. 60 000 kr (mm mycket) men kan tänka mig att det är värt pengarna om man älskar sitt yrke och känner att "wow detta är nått jag verkligen kan se mig själv göra"

Sen att studera vidare inom antingen marketing eller kommunikation etc. kostar en stor summa speciellt om jag vill göra det utomlands.. pengar pengar pengar suck..

Känner bara ett sånt sug att studera vidare saknar det faktiskt och att få välja exakt vad jag själv vill, japp bara slänger ner vad jag sitter och tänker på just nu. xo

Inga kommentarer: