23.2.14

SURFIN THEM WAVES

Så idag har jag Lisa och Lina äntligen SURFAT! Gud var jättekul, men i början hatade jag det rätt ut sagt, läskigt var det då haha. Vi kom dit runt 9.15 på morgonen, vi var runt 20 personer, 10 var i vår nybörjar grupp (många). Vi gick igenom säkerhet efter vi klämt på oss våtdräkter och tröjor över. Väldigt bra genomgång och han sa "Let's start with the scary stuff so we're done with it" "Om du fastnar i en rip (undervattens ström) få inte panik!" ha ha tack man kan ju alltid försöka.

De hade också hattar (som var så hemskt fula) men jag och Lisa och resten av gruppen tog på dem förutom Lina. De skyddade faktiskt bra mot solen som förövrigt brände upp mina bakre lår, fin bränna!

Sen ut i vattnet, och det är jobbigare än man tror. Läskiga i början där vi var, vågorna var väldigt höga och slog ner hårt så jag åkte under 2 gånger och kände mig nästan färdig med hela lektionen. Sen flyttade vi och där gick det bättre, och fick ett kläm på hela rutinen. Kom även upp ett flertal gånger, wow det var coolt för det var mitt egna mål för dagen, att komma upp 1 gång :-)
Surfa gör jag gärna igen faktiskt, även fast jag slog mig en del under vattnet.

Sen tog vi brunch på Dome vid stranden och sen ner till stranden igen för att ligga där och chilla lite med musik. Nu väntar jag på middag och sen är det dags för ishockey final, Sverige VS. Kanada. KOM IGEN NU SWEDEN SLAY EM!





Inga kommentarer: