13.11.13

WHAT A DAY

Vaknade upp och insåg att "wow är ledig idag från jobbet" så härligt, jobbar alla andra dagar denna vecka haha! Åt frukost och fixade mig, fick sms från Lisa och jag frågade om hon ville hänga med en sväng till stan. Skulle föra över lite pengar från mitt savings konto till mitt vanliga på mitt aussie kort och ser då att lönen har trillat in, och wow det var mycket pengar för att bara ha jobbat 2 veckor....... ca 7000 kr haha fick ihop liknande på Max hemma under 1 MÅNAD!! I like it hehe! Sen tänkte jag ringa angående mitt tax file number som jag väntat på i över 1 månad så mitt jobb lättare kan dra skatt för mig osv och då kom posten och fick ÄNTLIGEN mitt nummer :-)

Åkte sen in till stan och hann med tåget perfekt (YAY) mötte upp Lisa och vi gick först till en mat affär och handla med oss lite sushi, wraps, frukt och kakor och gick till en park inne i Perth city och åt lunch i solen (påminnde så mycket om Central Park i NYC, ugh love it) sen gick vi vidare och inhandla oss båda varsin hatt, jag kunde sen inte motstå en av MACs nya jul kits med makeup brushes som låg i en jättefin liten väska och ja, lite dyrt var det men fick precis en fet lön så jag kände att jag var värd det! Köpte även en fin crop top i svart, letat som en tok och den var på rea för 20 dollar så ett kap där! Tog oss hemåt och märker då att jag fått fel makeup kit.......... slänger mig tillbaka in till stan och går och byter till det rätta och på väg tillbaka till tåget ser jag ELLE tidningen med Gaga på omslaget och kände att det gjorde den jobbiga resan tillbaka till stan värd det.

Fixat mat med moster och ligger nu och tar det lugnt och lyssnar på ARTPOP i sängen.

Sammanfattning: Detta var en underbart bra dag! 
bild bomb här under, you're welcome xoxo





snygga solisar(?)(?)(?) köpa???







Inga kommentarer: